Ny rektor, csn-inbetalningar och lönepåslag

Hej hopp! Det var inte igår.
Idag har jag haft mitt inbokade personliga samtal med vår nya vikarierande rektor. Gud vilken vettig, trevlig och bra människa! Och det säger jag inte bara för att han varit så snäll och tryckt på så att även jag(en vikarierande lärare som ännu bara jobbat en termin) får samma lönepåslag som alla andra lärare på skolan. Kommer väl till pass nu när man ska börja betala av på studieskulden!

Lättretade elever man har förresten. Idag pratade jag med en mamma som berättade att sonen en dag hade kommit hem och sagt saker som; "Nu har Susanne skitit i det blå skåpet!". Tydligen var det så att han hade blivit sur för att jag gått och hjälpt en annan elev före honom, fast han hade räckt upp handen först. Det är till att vara långsint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0