Diagnos: utbränd

Har verkligen blivit som man misstänkt att det skulle bli. Nu upptar arbetet nästan all min tid. Det är hela tiden tusen saker som man ska fixa och man hinner aldrig bli klar med det man har i huvudet. Det jag har på min "to do-lista" just nu är: fixa olika typer av matteläxa för de olika elverna denna vecka, rätta 2 sv-diagnoser, skriv klar veckobrevet, förbereda och läs på om StegVis-materialet, göra iordning läsloggar, bestämma vilka böcker varje läsgrupp ska ha, göra iordning matte-material från lärarhandledningen(100-snöre, mattekluringar etc), läs på om socialaberättelser som jag skall öva på med bokstavsbarnet, rätta sv-böcker, tänka ut ett bra upplägg på träning av årstider, månaderna, dagarna etc och...kanske är det också dags att rensa lite på skrivbordet i arbetsrummet. För nu håller jag på att dränka mig själv i papper. Måste öva mig att släppa saker och inse att jag inte måste göra allt direkt. Ska bli skönt att få lite lov nu säger jag bara.

Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0