En favorit i repris

När jag i höstas började jobba kom jag sent en dag pga av en rad händelser som slutade med att jag skulle ta en genväg till skolan men gick fel och tillslut gick vilse i skogen. Specläraren fick komma och hämta mig.... SÅ typiskt mig. Man kan ju säga att jag vart ju skämtet i personalrummet den dagen iaf.

Idag gjorde jag en favorit i repris. Det vill säga att jag kom sent igen. Jag tror mitt undermedvetna har bestämt att det är dags för mig att ta jullov. Igårkväll när jag la mig "glömde" jag helt att faktiskt ställa väckarklockan!

7:20 vaknar jag av att en från jobbet ringer och undrar varför jag inte kommit till vår mötesplats än (jag är med i en bilpool så vi är ett gäng som samåker till skolan). Jag sov så djup och var så långt borta så när det ringde var det första jag tänkte "men varför ringer hon så här på helgen?". Jaja, jag fick ju förklara mig att jag hade visst försovit mig. Men hon lovade att täcka upp för mig tills jag lyckades ta mig dit. Så det var bara att ta bussen dit. Missade 1:a lektionen. Ja vad är det man säger? Fint folk kommer sent.

Kommentarer
Postat av: Pennysson

Hahaha! det är spännande att vara lärare! trivs du där nere i söder? Har ni lika mycket snö som vi? Jag har praktik nu och bygger pepparkakshus i kartong med mina elever.

2008-11-26 @ 22:47:07
URL: http://pennysson.blogg.se/
Postat av: FrökenSnö

Jorå, jag trivs. Ja NU har vi mycket. Just nu bara öser det ned. De är inte lika duktig på plogning som uppe hoss oss kan jag säga...

Går(eller gick?) det bra på praktiken då? Själv har vi haft en hel pysseldag med hela F till 3. Så nu har jag riktig julstämmning.

2008-12-12 @ 14:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0