Senast utlästa

Bloggandet har legat lite nere ett tag pga virusangrepp på den bärbara. Problemet är inte löst men jag har lyckats rädda lite bilder och sånt från den så länge. Jag räddade bland annat en bild på senast utlästa bok!
Kalifens hus - Ett år i Casablanca av Tahir Shah (ett köp från senaste bokrean)

Jag gillar ju böcker som skildrar  verkliga människor när de flyttar till en ny plats och ett nytt land. Hur de försöker bygga upp ett liv i en helt ny kultur och omgivning. Deras med- och motgångar. Detta är en sådan bok!

I Kalifens hus för man följa bokens författare under den första tiden efter det att han och hans familjs flyttat från England till Marocko. Och vilken kulturkrock sedan! Vi får följa Tahir när han brottas med problem som, sitt hus Djinner (osynliga och illvilliga andar som ALLLA utom Tahir tror på), gangstern han har som granne, tull- polis- och cencurmyndigheterna, hantverkare som helst ligger och blir upppassade med mynta-te etc.


Kommentarer
Postat av: stina

Hej! Vad tycket du om boken,något du rekomenderar? Kan tänka mig att läsa den om den inte är för tjock :)

2008-06-23 @ 20:47:57
Postat av: susanne

jorå jag tycker den var lite småmysig sädär. Enligt min preferenser var den inte för tjock ;)

2008-06-23 @ 23:15:36
URL: http://frokensno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0