Läsdagbok

          

Ända sedan 2002 har jag fyllt i en sådan här liten rackare. I den skriver jag ned den bok jag för tillfället läst ut. Har blivit ett par under åren så sedan förra sommaren har jag börjat på Läsdagbok nr 2.  När man fyller i böckerna man har läst i denna dagbok så skall man inte vara så utförlig. Det räcker med att man skriver ned författarens namn, bokens titel & det datum som man läste ut den, man kan eventuellt lägga till någon anteckning om boken eller vad som pågick i ens liv då man läste boken. Dessa små bokdagböcker är som en guldgruva för minnet! Man behöver bara slå upp en sida och läsa vilka böcker man läste den och den tiden och vips så minns man vad man gjorde under den tiden som man läste dessa böcker! Men som det också står i förordet till läsdagboken, att läsa är också en form av att resa och att minnas alla böcker man läst och då även sina resor man då tagit är en omöjlighet. En läsdagbok hjälper en verkligen att minnas alla resor och upplevelser man fått tackvare böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0