Vad man haft för sig

Nu är det mindre än en vecka innan man flyttar. Känns en aning overkligt. Sista veckan på sommarjobbet kickar igång på måndag. Lite trist, trivs med de små barnen. Framöver blir det en lite modell större på dem. Fast bara lite.

Här följer några bilder vad man sysslat med på senaste tiden.

    
       


Självklart har man njutit av det fina vädret som varit. Solat, badat (fast hunden var inte så förtjust, simmade bara iland så fort man lyfte i henne) & ätit på storsjöstråket som haft sina tält uppslagna i veckan.

  
       







Sedan har det ju blivit lite bakning också. Alla dagar har ju inte varit fina. Men min surdeg på vete kan jag nog dödförklara, tror INTE det är meningen att den ska se ut som det gör på bilden. Vetesurdeg är tydligen svårare att få till än surdeg på råg så det kankse blir råg nästa gång.

    
Annars har jag gjort jordgubbs- och rabarberpaj, jordgubbsmuffins och efter önskemål från min käre far som fyllt år så blev det även en sats kanelbullar. Baket med jordbubbar blev det pga att mamma och jag var på självplock av jordgubbar (lite av sommartradition). 17 Liter blev det, tur att man har frys.

  
Sedan har man blivit lite kär...i en citroen C1 närmare bestämt. Hade ju varit himla bra om hade en bil; nu när man ska bo på en ort och jobba i grannorten. Men man är ju inte rik direkt. Men drömma kan man ju. Denna C1 har jag lånat hem och provkört under helgen. Den är billig för att vara en nybil och den är extremt bränslesnål (klassas som miljöbil pga det, så man kan få miljöbilspremie!). Men framförallt.....den är ju så söööööt ;-) Jaja drömma kan man ju alltid. Bästa kommentaren kom idag då jag parkerade utanför Jysk och en Mamma med barn gick förbi. Den lilla flickan: "Mamma, en sånn leksaksbil har jag."

Kommentarer
Postat av: Pennysson

Hej, har testat en surdeg på rågsikt ur Leilas "a piece of cake" som jag fick av lillebror i födelsedagsprisent - eller ja, jag fick ett presentkort egentligen, men det blev en bok. Har redan testat 4 olika recept på bröd. Just nu står det nygräddade surdegsbrödet på spisen, varmt, har inte provat det än. Men appropå din surdeg - ska du verkligen ha ett lufttätt lock på burken? Testa med ekologiskt vetemjöl och plasta med folie istället. Om du vill kan du få receptet jag använde - fast du kanske tagit samma, det är Leilas.

2008-08-10 @ 21:56:18
URL: http://pennysson.blogg.se/
Postat av: frökenSnö

jorå det är ur leilas bakbok som jag användt surdegsreceptet. Så ekologiskt vetemjöl har jag faktiskt haft, men du kan nog ha rätt i att det kanske blev lite VÄL lufttätt...

2008-08-17 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0