Ja, jag lever!

Fortfarande mycket tyst på bloggfronten från mig.  Beror på att man har fyllt upp med sin lilla ligistklass om dagarna så att man är helt slut när man kommer hem. Nämn en typ av "problemelev" och jag har det i min klass( år 2). Jag har bråkstaken som gör skumma saker på rasterna och har stora attitydsproblem. Jag har eleven som har någon form av problem hemma. Jag har eleven med alla möjliga bokstavskombinationer samtidigt. Jag har eleven som har svenska som andra språk. Jag har 2 elever med läs- och skrivsvårigheter, där en har riktigt allvarliga svårigheter och har ännu inte lärt sig alla bokstäverna och måste ha eget material att hålla på med hela tiden. Ja överlever jag det här så får jag nog minst 5 års erfarenhet i bagaget till priset av 1/2- 1 års erfarenhet.

Skönt att lägenheten börjar komma i ordning iallafall. Mor å far har varit här nyligen och hjälpt till att ställa i ordning. Balkongen blev riktigt fin.

Här kommer 2 bilder. En från köket och en från sovrummet. Tänk att man har ett eget sovrum och en egen balkong numera! Man byter upp sig. Fler bilder kommer sedan.

 

Kommentarer
Postat av: Pennysson

fint du har det! det låter som om du har det du gör på jobbet. vill jag bli lärare?

2008-08-30 @ 13:46:48
URL: http://pennysson.blogg.se/
Postat av: frökenSnö

Joru nog har jag fullt upp! Ja men du kommer ju bli lärare till lite äldre barn...det kanske är lättare då...fast är dagens barn små ligister redan vid 8 års ålder hur är de inte när de kommit upp i tonåren?

2008-08-30 @ 14:45:29
Postat av: Pennysson

Attitydproblem blir ju oftast vanligare ju äldre eleverna blir, problem hemma har ju varannan tonåring och tyvärr växer inte bokstavskombinationera bort.

Men de brukar ju å andra sidan inte orka dyka upp på lektionerna... :-)

2008-09-03 @ 14:47:47
URL: http://pennysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0