Sista arbetsdagen är slut

Då var det officiellt. Jag har arbetet min sista arbetsdag på skolan. Klumpen i halsen infann sig igen och det var dags för nya avsked.

Den här gången var det arbetskamraterna. Dom som välkomnade mig med öppna armar och hjälpte mig att finna mig till rätta. Dom som aldrig hade långt till skratt och som hjälpte till att göra allt som var tungt och jobbigt lite lättare.

Igår blev jag så fint avtackad med blommor och presenter av dom och rektorn. Blev så rörd, det var absolut inget jag hade förväntat mig. Av rektorn fick jag en stor fin bukett . Presenterna bestod av ett doftljus med doft av sommar för att minnas den dagen då M och jag möttes upp vid femtiden för att cykla till jobbet (det är en bit!) för att sedan efter skoldagens slut cykla hem igen (där en flaska rosévin blev viktig färdkost).  Men jag fick också en dalahäst! Denna var av lite modell större, så nu har jag två!

  

Som ni ser av första bilden så är det kanske på tiden att jag skaffar mig en anständig blomvas...*harkel*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0