Mina barn börjar bli stora

Hoj hoj! (Ludvikamål)

Fylls av blandade känslor just nu. Deppig över allt negativt man hör på tv kopplat till finanskrisen och alla besparingar som görs på skolan (som man märker av själv). Mycket osäkert hur skolan kommer se ut till hösten. Kommer grannskolan läggas ned? Blir vår skola en f-3 skola? Kommer alla nya elever som då kommer till att få plats? Ombyggnationer? Kommer det bli övertaliga lärare som i såfall tar över min vikarietjänst? Som sagt mycket osäkerhet just nu...

Men samtidigt skiner solen, det är fint väder och en riktig sommar känns inte så långt bort just nu. Snart beger jag mig norröver på en liten weekendtripp och jag får träffa lite vänner som jag inte sett på länge! Kul!

Förövrigt tycker jag mig börja se lite tonårsfasoner på min lilla tvåa. Inte minst när det gäller det här med kärleken. Det börjas ju tidigt med sådant nuförtiden. Den här veckan tränade vi på att skriva räkneberättelser. Det här är vad en av eleverna skrev. (Vi kan kalla honom Per)

Per raggar på 34 tjejer. Sedan raggar han på 34 till. Han pussar alla 60 gånger. Hur mycket pussade han?


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej tjejen! Kul med lite uppdatering på bloggen! Nu är det inte långt kvar tills att vi ska ses, ska verkligen bli himla kul!! Ovissheten du skriver om känner jag igen, men vad ska man göra? Det enda som man kan göra är att "förhålla sig" som det så fint heter och passa på att sola sig när chans ges :)

Ha're gott så ses vi på fredag! Kram!

2009-04-27 @ 15:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0